.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نخستين خزانه برنج در فومن

مدير جهاد كشاورزي فومن از احداث نخستين خزانه برنج در روستاي رودپيش در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، محمدابراهيم تقدس‌نژاد افزود: خزانه برنج از نوع هاشمي و علي كاظمي در سطح چهار هكتار قبل از پايان سال جاري در اين روستا احداث شده است.
وي با اشاره به انجام شخم زمستانه در اراضي شاليزاري فومن اظهار داشت: تا كنون از 13 هزار و 870 هكتار از اراضي شاليزاري فومن 50 درصد از اين زمين‌ها شخم نخست زده شده است.
مدير جهاد كشاورزي فومن به برگزاري كارگاه آموزشي ترويجي منطقه‌اي با عنوان آشنايي با فرصت‌ها و چالش‌ها در زراعت چوب صنوبر اشاره كرد و گفت: در اين كارگاه سياست‌ها و رويكردهاي مرتبط با توسعه زراعت صنوبر بيان شده است.
تقدس‌نژاد با بيان اينكه براي مقابله با بروز بحران كم آبي و خشكسالي در اين شهرستان 7 ميليارد و 400 ميليون ريال هزينه مي‌شود، تصريح كرد: بازسازي 122 دهنه استخر در سطح 75 هكتار از طرح‌هاي مقابله با كم آبي است.
وي همچنين از پرداخت 2 ميليارد و 500 ميليون ريال تسهيلات به كشاورزان فومني خبر داد و افزود: از ابتداي امسال تا كنون بيش از 2 ميليارد ريال تسهيلات براي خريد 43 دستگاه ادوات ماشين‌آلات كشاورزي نظير انواع تراكتور و دنباله‌بند، دروگر، نشاكار برنج، تيلر و انواع سمپاش هزينه شده و در اختيار كشاورزان شهرستان قرار گرفته است.
به گفته مدير جهاد كشاورزي فومن اين تسهيلات از محل اعتبارات تبصره دو و سه يارانه‌دار از طريق بانك‌هاي عامل كشاورزي و صادرات تامين و پرداخت شده است.
مدير جهاد كشاورزي فومن ميزان تسهيلات پرداختي به كشاورزان را نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 16 درصد رشد اعلام كرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.117 seconds.